دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

ايران و روسيه مانور دريايي در بخش حمل و نقل بر گزار مي کنند

  تاريخ:بيست و چهارم مهر 1387 ساعت 11:00   |     کد : 8921   |     مشاهده: 1599
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير راه و ترابري گفت : در دومين اجلاس مشترک حمل و نقل ايران و روسيه در تهران ، مناسبات دو کشور در بخش هاي حمل و نقل هوايي ، ريلي و زميني بررسي و يادداشت تفاهم نيز امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، معاون وزير راه و ترابري گفت : در دومين اجلاس مشترک حمل و نقل ايران و روسيه در تهران ، مناسبات دو کشور در بخش هاي حمل و نقل هوايي ، ريلي و زميني بررسي و يادداشت تفاهم نيز امضا شد.

علي طاهري مطلق با اشاره به اينکه مشکلات حمل ونقل ريلي ،هوايي،زميني و دريايي در اين اجلاس مطرح شد ، افزود : در حمل و نقل دريايي با توجه به ملاحظات محيط زيستي دو کشور قرار شد يادداشت تفاهم کنترل و بازرسي کشتي ها بين وزارت حمل ونقل فدراسيون روسيه و وزارت را ه وترابري در اجلاس بعدي به امضا برسد.

وي همچنين از مانور مشترک دريايي دوکشور براي تجسس و نجات و مبارزه با الودگي نفتي در23و24 ارديبهشت 1388 در بندر انزلي خبر داد.

طاهري سرمايه گذاري در بنادر اوليا و استاراخان با همکاري شرکت هاي ايراني و توسعه کريدور حمل ونقل ،امضاي يادداشت تفاهم براي شناسايي گواهينامه دريانوردي ، طرح مشکلات حمل و نقل جاده اي و تسهيل در پرداخت رواديد و امکان تردد مکرر براي راننده هاي ايراني را از ديگر مفاد يادداشت تفاهم امروز اعلام کرد.

معاون وزير راه و ترابري همچنين گفت : توافق کرديم انجمن هاي حمل ونقل دوکشور جلسات مکرر و منظم داشته باشند، وزراي حمل و نقل هر سال جلسات منظمي داشته باشند و مشکل تردد کاميونها در منطقه داغستان در مرز اذربايجان و روسيه برطرف شود.

وي افزود :در حمل ونقل ريلي نيز بحث انتقال تکنولوژي و اجراي طرح هاي زيرساخت نيز مطرح شد و قرار است روسيه طرح مناقصه راه اهن قزوين رشت استارا را تا پايان اکتبر 2008نيز ارائه کند.

طاهري اضافه کرد :در بخش هوايي نيز يادداشت تفاهم هاي خوبي مطرح شده بود که به مرحله نهايي رسيد.

مدير عامل سازمان بنادر و در يا نوردي تاکيد کرد :در مجموع وضعيت کشتيراني، تجارت ،تبادلات بين دو کشور بسيار پيشرفت کرده ونسبت به دو سال قبل قابل مقايسه رشد خوبي دارد و به گفته مسولان روسيه حجم تبادلات 3 برابر شده است

وي گفت : اين توافقات گام جدي در گسترش روابط بين دو کشور خواهد بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/8921
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است