دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

کشتي روسي در مقابله با راهزنان دريايي مشارکت مي کند

  تاريخ:بيست و چهارم مهر 1387 ساعت 11:41   |     کد : 8939   |     مشاهده: 1607
به گزارش صنعت نیوز، ايگور ديگالو معاون فرمانده نيروي دريايي روسيه گفت کشتي جنگي "نوستراشيمي" آماده است تا با همراهي ديگر کشتي هاي خارجي ، با راهزنان دريايي در آبهاي سومالي مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، ايگور ديگالو معاون فرمانده نيروي دريايي روسيه گفت کشتي جنگي "نوستراشيمي" آماده است تا با همراهي ديگر کشتي هاي خارجي ، با راهزنان دريايي در آبهاي سومالي مبارزه کند.

وي با اعلام اينکه اين کشتي روسي براي مقابله با تهديد حملات راهزنان دريايي با ديگر کشتي هاي خارجي همکاري مي کند افزود کشتي مزبور در حال حاضر در درياي مديترانه است و قرار است از تنگه سوئز عبور کند و وارد آبهاي سومالي شود.

ديگالو با اشاره به کشتي اوکرايني (فاينا) که بيست و پنجم سپتامبر در ابهاي سومالي ربوده شد خاطر نشان کرد اگر مسائل مربوط به اين کشتي تا پيش از رسيدن کشتي روسي نوستراشيمي حل و فصل نشود، اين کشتي نيز در اقدام ديگر کشتي ها براي نجات کشتي اوکرايني شرکت خواهد کرد.

وي تصريح کرد در زماني که جامعه جهاني در جستجوي برقراري امنيت در آبهاي سومالي است و در حالي که اين ابها به مرکز حملات راهزنان دريايي بدل شده است، اين مسئله منطقي است که روسيه نيز با ديگر کشورها در مبارزه با اين راهزنان مشارکت داشته باشد.

ديگالو يادآور شد در قطعنامه هاي اخير سازمان ملل متحد، بر لزوم توجه جامعه جهاني به مسئله راهزني دريايي تاکيد شده است و اين مسئله فرصت لازم را براي کشوري مانند روسيه که سال ها است در عمليات ضد تروريسم دريايي مشارکت دارد فراهم مي اورد تا اقداماتي براي حل و فصل اين مشکل در پيش گيرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8939
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است