دو شنبه 17 ارديبهشت 1403
در چهار ماه ابتدایی امسال

رشد ۷۵ درصدی ارزش کل معاملات بازاربورس

رشد ۷۵ درصدی ارزش کل معاملات بازاربورس
  تاريخ:سوم مرداد 1401 ساعت 12:40   |     کد : 268464   |     مشاهده: 1014
به گزارش صنعت نیوز، ارزش کل معاملات بازار بورس در چهار ماه ابتدایی امسال، با رشد ۷۵ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته، از ۲۸۷ هزار میلیارد تومان گذشت.
به گزارش صنعت نیوز، ارزش کل معاملات بازار بورس در چهار ماه ابتدایی امسال، با رشد ۷۵ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته، از ۲۸۷ هزار میلیارد تومان گذشت.
 
در ۴ ماهه ابتدایی امسال، حدود ۳۴ میلیون و ۸۴۷ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۷۰ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد که رشد ۱۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در حجم و ۷۲ درصدی در ارزش معاملات داشت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات به تالار محصولات صنعتی و معدنی با معامله ۲۹ میلیون و ۳۰۶ هزار تن محصول به ارزش ۱۶۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان تعلق داشت.
 
در تالار محصولات پتروشیمی نیز بیش از ۲ میلیون تن محصول به ارزش ۶۱ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت که رشد ۲۱ درصدی در حجم و ۵۳ درصدی در ارزش معاملات داشت.

در تالار فرآورده‌های نفتی هم ۳ میلیون و ۲۵۴ هزار تن انواع محصول به ارزش ۴۱ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان معامله شد که به لحاظ ارزش، رشد ۴۰ درصدی را به ثبت رساند.
بازار فرعی نیز با رشد ۶۱۵ درصدی، حجم معاملات به بیش از ۲۷۲ هزار تن رسید و ارزش معاملات با رشد ۵۲۷ درصدی ۴ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان شد.

در چهارماه ابتدایی امسال همچنین ۱۸۱ کیلوگرم طلا فروخته شد ارزش آن بیش از ۳۲۸ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ۱۴۱ درصدی در حجم و ۲۴۲ درصدی در ارزش معاملات داشت.

ثبت معامله ۱۰ تن زعفران در تالار کشاورزی از دیگر دستاورد‌های بورس کالا در ۴ ماهه ابتدایی امسال بود که ارزش ۳۰۴ میلیارد تومانی را رقم زد و رشد ۳۰۰ درصدی در حجم و ۱۱۳۱ درصدی را در ارزش در کارنامه شرکت به ثبت رساند.

بازار مشتقه نیز با رشد ۲۴ درصدی و دست شدن یک میلیون و ۳۴۵ هزار قرارداد با ارزشی معادل ۴ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان را رقم زد.

در این بازار قرارداد‌های اختیار معامله هم در ۴ ماهه امسال، ۵۲۶ هزار قرارداد به ارزش ۸۹ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد که ۴۹۰۱ درصد از نظر حجم و ۱۸۸۳ درصد از نظر ارزش بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

۸۱۹ هزار قرارداد آتی نیز در اینت مدت منعقد شد و ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان را به ثبت رساند.

معامله گران در بازار ابزار‌های مالی نیز توانستند ۲ میلیارد و ۲۱ میلیون و ۹۲۲ هزار قرارداد را دست به دست کنند و ارزشی بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان را رقم بزنند. رشد حجم معاملات ۴۵۵ درصد و ارزش معاملات ۲۸۴ درصد گزارش شد.
 
همچنین تا پایان تیر، ۳۵۹ میلیون و ۴۳۱ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش ۷ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت که ۱۱۸۹ درصد در حجم و ۳۱۸ درصد در ارزش رشد داشت.
 
معامله گران در این مدت همچنین حدود یک میلیارد و ۶۶۲ میلیون و ۴۹۱ هزار قرارداد در صندوق‌های سرمایه گذاری منعقد کردند و ارزش این معاملات بیش از ۴ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان اعلام شد که به لحاظ حجم ۴۰۶ درصد و از نظر ارزش ۵۶۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/268464
Share

رشد ۷۵ درصدی ارزش کل معاملات بازاربورسرشد ۷۵ درصدی ارزش کل معاملات بازاربورسرشد ۷۵ درصدی ارزش کل معاملات بازاربورسرشد ۷۵ درصدی ارزش کل معاملات بازاربورس
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است