سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

بازدید بیش از ۲۶۱ هزار نفر از تخت جمشید در ایام نوروز

بازدید بیش از ۲۶۱ هزار نفر از تخت جمشید در ایام نوروز
  تاريخ:چهاردهم فروردين 1402 ساعت 13:45   |     کد : 274895   |     مشاهده: 393
به گزارش صنعت نیوز، تخت جمشید در ایام نوروز بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.
به گزارش صنعت نیوز، تخت جمشید در ایام نوروز بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است،.

رضا سامه افزود: نوروز غنی‌ترین میراث آئینی برخاسته از فرهنگ ملی و رمضان مهم‌ترین نماد فرهنگ اسلامی سرزمین ما ایران است. تقارن این دو امر باشکوه در تقویم، از نادرترین رویداد‌های روزگار ماست که تازگی طبیعت و نشاط معنویت را توامان در زندگی جاری می‌سازد و حضور در عرصه تمدنی این سرزمین در ظرف زمانی این تلاقی، زمینه‌ساز ظهور والاترین ارزش‌های جامعه در قالب فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی است.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: پایگاه‌های میراث فرهنگی به مثابه میزبان این حضور، از یک سو پرچم‌دار معرفی و ترویج ارزش‌ها و از سوی دیگر مسئول حفاظت از نماد‌های هویتی آن در سراسر این مرز و بوم هستند که هریک جلوه‌ای از این امر باشکوه را به نمایش می‌گذارند.

سامه افزود: اقبال فراگیر و بی‌همتای مردم به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و نیز گوناگونی برنامه‌های فرهنگی پایگاه‌ها در روز‌های نخستین، نویدبخش رویداد بهار راستین در حوزه ماموریتی است و اصلاح برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها در حین میزبانی، نشان از پویایی مستمر این نهاد مسئولیتی است.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ادامه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاری آئین‌های دیرین با رویکرد‌های نوین و برنامه‌های ویژه نوروز در بیش از یکصد پایگاه میراث ملی و جهانی، تا آن اندازه وسیع و گسترده بوده که در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی پیش از نوروز و برنامه و فعالیت‌های فرهنگی و نوروزی دسته‌بندی شده است.

او افزود: استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا بوده اند.

سامه در پایان گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور نیز پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

http://www.sanatnews.ir/News//274895
Share

بازدید بیش از ۲۶۱ هزار نفر از تخت جمشید در ایام نوروز
بازدید بیش از ۲۶۱ هزار نفر از تخت جمشید در ایام نوروز
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است