دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

دربخش دریانوردی باید سرمایه گذاری شود

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 15:04   |     کد : 8862   |     مشاهده: 1525
به گزارش صنعت نیوز، دادستان کل کشور با اشاره به مزیت های ایران در حمل و نقل دریایی گفت : با وجود اقدامات انجام شده ، باید سرمایه گذاری های بسیاری برای رسیدن به جایگاه شایسته در این بخش انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، دادستان کل کشور با اشاره به مزیت های ایران در حمل و نقل دریایی گفت : با وجود اقدامات انجام شده ، باید سرمایه گذاری های بسیاری برای رسیدن به جایگاه شایسته در این بخش انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی افزود : با توجه به موقعیت ترانزیتی کشور ، گسترش حمل بار و کانتینر و توسعه آموزش نیروی انسانی به سرمایه گذاری بیشتر نیازمند است.

وی خواستار تکمیل راه آهن شرق - غرب و اتصال ان به راه آهن شمال - جنوب شد و گفت : ایران موقعیت ژئوپلیتک و ژئواستراتژیک ویژه ای در دسترسی به آبهای آزاد دارد و مسئولان حمل و نقل دریایی کشور باید برای 100 سال آینده برنامه داشته باشند.

دادستان کل کشور گفت : دولت و مجلس برای تحقق اهداف حمل و نقل دریایی کشور فراتر از اهداف سند چشم انداز بیست ساله حمایت می کنند.

دری نجف آبادی بر بهره گیری هر چه بیشتر از منابع دریایی و توسعه این بخش تاکید کرد و گفت : با برنامه ریزی همه جانبه می توان تحول چشمگیری در حمل و نقل دریایی ایجاد کرد.

وی ظرفیت 130 میلیون تنی اسکله ها و 15 میلیون تنی کشتیرانی کشور را خوب اعلام کرد و افزود : سهم ایران از جابجایی 8 میلیارد تن کالا که از طریق دریا جابجا می شود باید ، افزایش یابد .

دری نجف آبادی در ادامه پدیده دزدان دریایی و ربایش کشتی ایران دیانت را محکوم کرد و گفت : پدیده هایی مانند دزدان دریایی و دزدان هوایی نباید امنیت بین المللی را به مخاطره بیاندازند.

 

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به شیطنت های آمریکا در خلیج فارس گفت : امنیت خلیج فارس و دریای عمان متعلق به همه کشورهای حاشیه آن است.

دری نجف آبادی تصریح کرد : نمی توان تصور کرد که ایران قدرتمند و با عظمت در خلیج فارس امنیت نداشته باشد و برخی کشورها با حمایت امریکا امن باشند.

وی خاطر نشان کرد : دنیا بداند با آتش و باروت نمی توان بازی کرد و ایران همواره از حق خود دفاع می کند و کوتاه نمی آید.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8862
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است